Koniec 1.2 MPI w Rapidzie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mario34
    Ambiente
    • 2007
    • 151

    Koniec 1.2 MPI w Rapidzie

    Dokonałem swojego pierwszego 'Moda'
    Zagościł (trochę przypadkowo) w Skodzinie podłokietnik tylnej kanapy z uchwytem na kubki - na jak długo to się okaże - wyjaśnienie w innym temacie. Szkoda, że nie przewidzieli takich podłokietników w wyposażeniu

    Swoje uwagi zamieściłem tutaj (stary temat ale jednoznacznej odpowiedzi nie było) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=37

    A jak to wygląda? Zdjęcia poniżej.



    mario
  • marlej108
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 4976
    • Octavia III (5E3)
    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

    #2
    Koniec 1.2 MPI w Rapidzie

    Jesli dobrze przeczytalem czeskie rewelacje, to Rapid bedzie mial silniki dostosowane do Euro 6. Z tego powodu za kilka miesiecy, odejdzie w zapomnienie 1.2 MPI...

    Informace od našeho důvěryhodného zdroje hovoří o změnách v nabídce Škody Rapid. V prvé řadě půjde o motory Euro 6.
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • piotrex
      L&K
      • 2011
      • 1116
      • Volkswagen

      #3
      marlej108, już mieli go wycofać z początkiem 2015 roku, ale jak widać jeszcze tego nie zrobili.
      Piotrek

      Fabia III Combi 1.0 CHYB
      Rapid Spaceback 1.2 CGPC

      Komentarz

      • paweł2
        L&K
        • 2010
        • 1405

        #4
        Ma być ten z Citigo i Fabii 1.0MPI 75ps.
        A docelowo ma wejść 1.0TSI 75-90-110ps.
        Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

        Komentarz

        • grzesk
          Rider
          • 2010
          • 296

          #5
          To jeśli będzie 1.0 75 KM z Citigo to jak to będzie jeździć?
          1.2 MPI 75 KM aż taki zły nie jest i lepiej jeździ niż ten 1.0... Na papierze też lepiej wypada 1.2 MPI. Do tego Rapid jest cięższy od Citigo i ciut cięższy od Fabii.
          SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM

          SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM

          Komentarz

          • marlej108
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 4976
            • Octavia III (5E3)
            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

            #6
            Szkoda tego 1.2 MPI.... idealny tez do gazu... choc lepszy bylby 1.4 MPI. Tego 1.0 MPi z Citigo w Rapidzie to sobie troche nie wyobrazam... a moze bedzie po prostu tylko tsi.. dzieki czemu nie bedzie cenowej konkurencji z Fabia nowa...?
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            • micrusec
              Rider
              • 2013
              • 559

              #7
              Nie wiele aut będzie z możliwością zastosowanie LPG, pomijam że TSI technologia droga i nie do końca bezproblemowa.

              Komentarz

              • rafall79
                Drive
                • 2010
                • 89

                #8
                no coz brak MPI oznacza zmiane marki na jakas ktora daje mozliwosc bezproblemowej instalacji LPG. Aktualnie Skoda razem z VW pod tym wzgledem wypada slabiutko. TSI oszczedne tylko na papierze
                Rafał

                Komentarz

                • Dig Dug
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1306
                  • Seat

                  #9
                  marlej108,
                  Tego 1.0 MPi z Citigo w Rapidzie to sobie troche nie wyobrazam...
                  Jak O2 miało 1.4 i ważyło ok. 1250 kg, to to samo, co Rapid z tym 1.0 75KM ważący 1050 kg. Podobno w O2 wystarczało to i tu będzie. :?
                  Była O1 jest F2.

                  Komentarz

                  • sotdi
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 199
                    • Opel

                    #10
                    Kurcze, a na rynku rosyjskim Rapid ma 1,6 mpi 110 KM (taki co rosyjska octavia III) dodatkowo octavia III w Rosji ma starszego 2.0 tdi ale nie wiem czy akurat to dobrze.
                    sotdi

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Zamieszczone przez rafall79
                      na jakas ktora daje mozliwosc bezproblemowej instalacji LPG
                      Coraz czesciej widze zalozone instalacje dotryskowe lub cieklego wtrysku w silnikach z bezposrednim wtryskiem. Tak wiec bez obaw, mamy jeszcze caly rok praktycznie, rynek LPG pod bezposredni wtrysk rozwinie sie bardziej w tym czasie.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • marlej108
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 4976
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                        #12
                        z tego co tam Czesi pisza to chyba 1.2 mpi znika od wakacji - czyli jak zaczna produkowac Rapida model 2016?
                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                        Spalanie - Motostat.pl

                        Komentarz

                        • paweł2
                          L&K
                          • 2010
                          • 1405

                          #13
                          Ma być ale to raczej w Golfie8 1.0TSI 115ps :roll:
                          Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                          Komentarz

                          • micrusec
                            Rider
                            • 2013
                            • 559

                            #14
                            W Audi A1 ma być niebawem 1.0 TSI 3 cylindry.

                            Komentarz

                            • kult0035
                              Rider
                              • 2011
                              • 265
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez marlej108
                              Jesli dobrze przeczytalem czeskie rewelacje, to Rapid bedzie mial silniki dostosowane do Euro 6. Z tego powodu za kilka miesiecy, odejdzie w zapomnienie 1.2 MPI...

                              ale przecież dla silników benzynowych EURO5=EURO6....więc o co chodzi?

                              sprawdźcie sobie w wikipedii (lub gdzie indziej), jak nie wierzycie....

                              Komentarz

                              • marlej108
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 4976
                                • Octavia III (5E3)
                                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez kult0035
                                Zamieszczone przez marlej108
                                Jesli dobrze przeczytalem czeskie rewelacje, to Rapid bedzie mial silniki dostosowane do Euro 6. Z tego powodu za kilka miesiecy, odejdzie w zapomnienie 1.2 MPI...
                                ale przecież dla silników benzynowych EURO5=EURO6....więc o co chodzi?
                                sprawdźcie sobie w wikipedii (lub gdzie indziej), jak nie wierzycie....
                                co mamy sprawdzac?

                                masz w moim 1 poscie link, gdzie Czesi pisza wprost: "S pøíchodem motorù Euro 6 by mìl bez náhrady skonèit tøíválcový agregát 1.2 MPI/55 kW. Konec je také ¹estnáctistovce TDI/66 kW, kterou zastoupí tøíválcová ètrnáctistovka TDI z nové Fabie, Pola a Audi A1."

                                czyli znika 1.2 MPI i koniec. (znika tez ten tdi o mocy 66 KW). I podaja te informacje wlasnie przy okazji silnikow spelniajacych norme euro 6.

                                ps. poza tym przeciez jesli auto juz jest z homologacja (a wiec wprowadzone do produkcji) to nie musza chyba w nim stosowac kolejnych silnikow spelniajacych nowe normy, jakich nie bylo przy homologacji. Inaczej wszyscy by zaczeli tez zmieniac swoje silniki w autach produkowanych. Wiec moze to Euro 6 to taka "przykrywka" zeby sie owego 1.2 mpi przy okazji pozbyc. Ciekawe wtedy faktycznie dlaczego...? Moze za malo osob go i tak kupowalo i sie nie oplaca produkowac? A moze beda ladowali tylko tsi? a moze wsadza tam tego 1.0 MPI zeby byla najtansza wersje w cenniku z zachecajaca cena?

                                Faktem jest ze jak z Rapida zniknie 1.2 mpi to bedzie wtedy cie cenowo roznil od nowej Fabii, bo teraz Rapid 1.2 mpi z pakietem max standardowo dokladanym wychodzi tyle co najtansza fabia 1.0 70-koni active z pakietem z klimatyzacja. Wybor raczej wydaje sie wtedy jasny.. Rapid. (pisze o cenach faktycznych - nie cennikowych; mozna je prosto sprawdzic - dealer polbis sie oglasza na otomoto, w KRakowie wychodzi troszke jeszcze taniej). Tak sadze ze to jest glowny powod dla ktorego zniknie 1.2 mpi, bo przy 1.2 tsi roznica juz jest wtedy na korzysc Fabii.
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                Spalanie - Motostat.pl

                                Komentarz

                                • kult0035
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 265
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  marlej108, rozumiem doskonale argumenty, które przytoczyłeś i zgadzam się z nimi.......chodzi mi tylko o to, żeby Czesi nie tłumaczyli rezygnacji z silnika 1.2MPI względmi Euro 6....bo jak napisałem wyżej :szeroki_usmiech

                                  Komentarz

                                  • micrusec
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 559

                                    #18
                                    ps. poza tym przeciez jesli auto juz jest z homologacja (a wiec wprowadzone do produkcji) to nie musza chyba w nim stosowac kolejnych silnikow spelniajacych nowe normy, jakich nie bylo przy homologacji. Inaczej wszyscy by zaczeli tez zmieniac swoje silniki w autach produkowanych. Wiec moze to Euro 6 to taka "przykrywka" zeby sie owego 1.2 mpi przy okazji pozbyc. Ciekawe wtedy faktycznie dlaczego...? Moze za malo osob go i tak kupowalo i sie nie oplaca produkowac? A moze beda ladowali tylko tsi? a moze wsadza tam tego 1.0 MPI zeby byla najtansza wersje w cenniku z zachecajaca cena?
                                    Racjonalnie pisząc, to poza obecnie produkowanym Rapidem i jeszcze Roomsterem (tym starym na bazie FIIFL, nie wiadomo jak długo jeszcze będzie produkowany) to nigdzie indziej nie ładuje się silników 1.2 MPI. Myślę, że producentowi nie opłaca się produkować silnika specjalnie dla aktualnej 1 wersji modelowej gdzie 2-ga jest na wygaśnięciu (czyt. Roomster). Z Polo już dawno znikło 1.2 MPI, Skoda daje sobie bezpieczne pół roku na wyczyszczenie magazynów, a Seat z np. Ibiza pewnie nie długo zrobi to samo przy okazji nowej generacji. Najwięcej oszczędności jest wtedy gdy produkuje się dla kilkunastu wielkich lub modeli dany silnik. Patrząc przez pryzmat historii to 1.2 MPI 3 cylindry po większych lub mniejszych modyfikacjach był produkowany bardzo długo. Citigo z 1.0 MPI 75 KM sobie wyobrażam pozytywnie, FIII z tym samym silnikiem już średnio, a Rapida to już totalnie nie. Taki sam los czeka zapewne stare silniki 1.2 TSI o kodzie CBZ* coraz mniej auto w których można go zastosować. Obecnie 1.2 TSI CBZ* produkowane TYLKO w 2 fabrykach jest montowane w nowo produkowanych autach jak Rapid, Roomster, Yeti. Z tego obiegu wypadły poprzednie generacji aut : Polo, Golf, Fabia, Octavia.

                                    Czesi w życiu nie napiszą "nie będzie produkować silnika do jednego auta".

                                    Dlatego na RU i UA bez problemu kupić Octavie III i zapewne Fabie III z silnikiem 1.6 MPI 110 KM, to samo tyczy się Golfa czy Polo.

                                    Komentarz

                                    • pandzik
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2254
                                      • Seat

                                      #19
                                      Ale silnika Z Citigo to ja sobie nie wyobrażam nawet w Fabii, co dopiero w większym bądź co bądź, Rapidzie. pozostaje TSi i koniec z gazem. No chyba, że ktoś założy gaz do 1.0 MPi....

                                      Komentarz

                                      • micrusec
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 559

                                        #20
                                        Rapid waży tyle : Masa własna 1135 – 1230 kg
                                        Fabia III waży tyle : Masa własna 980 - 1090 kg
                                        ===================================\
                                        według wikipedia


                                        Różnica wagi to typowy polak smakosz piwa z bębnem z przodu lub dwie 18-tki blondi bez prokuratora z tyłu. Jednym słowem "będzie jazda".

                                        Na pewno będzie 1.0 MPI gaz w Rapidzie, w FIII ma być dostępny niedługo to i R zagazują. Ale Rapid chyba ma jakaś fabryczną instalację TSI, gdzieś widziałem test...

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Ten gaz do TSI to nie jest jakis astronomiczny koszt. AGIS od poczatku twierdzil, ze jego instalacja bedzie kosztowac polowe tego co konkurencja. Wiec jesli z montazem jest to 5tys, to nie rwalbym wlosow z glowy, bo chwile temu "dedykowane" instalacje do Skody kosztowaly podobnie :szeroki_usmiech

                                          Nowy Beatle 2.0TSI http://lpg-forum.pl/vw-beetle-tsi-ag...no-t45298.html
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Agamek12
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 9942
                                            • Ford

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Ten gaz do TSI to nie jest jakis astronomiczny koszt. AGIS od poczatku twierdzil, ze jego instalacja bedzie kosztowac polowe tego co konkurencja. Wiec jesli z montazem jest to 5tys, to nie rwalbym wlosow z glowy, bo chwile temu "dedykowane" instalacje do Skody kosztowaly podobnie :szeroki_usmiech

                                            Nowy Beatle 2.0TSI http://lpg-forum.pl/vw-beetle-tsi-ag...no-t45298.html
                                            Właśnie... Nie ma się co podniecać brakiem obecnie taniego LPG do TSI. Jestem pewien, że jeszcze 1-2 lata, i za 3-4kzł kupi się do niego sprawnie działającą instalację (jak i do każdego innego wtrysku bezpośredniego).
                                            Pamiętacie, jak jeszcze 10 lat temu przerabiano (wymieniano) plastikowe kolektory ssące na metalowe po to, żeby zamiast kosztującej worek pieniędzy sekwencji zamontować za 1,5-2kzł instalację mieszalnikową z butlą walcową? A teraz sekwencja kosztuje 2kzł+...
                                            Adam... Używam:
                                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                            Passek: B6 175KM/366Nm

                                            Komentarz

                                            • enterlink
                                              Classic
                                              • 2013
                                              • 6

                                              #23
                                              1.2 MPI już niedostępny

                                              byłem wczoraj w salonie i nie można już zamówić 1.2MPI

                                              Komentarz

                                              • marecki71
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 21
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #24
                                                Nie tylko nie można zamówić, ale nawet nie wszystkie zamówione weszły do produkcji. Po prosty chyba nie przewidziano takiego "zainteresowania" tym silnikiem na koniec produkcji.
                                                O3:
                                                R:

                                                Komentarz

                                                • micrusec
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 559

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez marecki71
                                                  Nie tylko nie można zamówić, ale nawet nie wszystkie zamówione weszły do produkcji. Po prosty chyba nie przewidziano takiego "zainteresowania" tym silnikiem na koniec produkcji.
                                                  A co w nim było takiego interesującego? Podejrzewam że nagle firmy zamówiły pakiet RAPID-ów z LPG w wersji bieda handlowiec a najtaniej jest z 1.2 MPI.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...